Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.
AdWords ir vēsture
Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts – Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?
Kādi ir Google Ads pakalpojumi?
AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:
- Baneru reklāma – baneru izvietošana Google partneru mājaslapu tīklā.
- Video reklāma – video reklāmu izvietošana YouTube platformā.
- Meklētājprogrammu reklāma – atslēgvārdu reklāma Google un partneru meklēšanas tīklā.
21. gada jaunums – Google iepirkšanās reklāmas
Jau labu laiku digitālā mārketinga speciālisti Latvijā raudzījās ar skaudību uz lielo tirgu Google meklētāju. Tajos ir pieejama organiska produktu izvietošana pašā meklētājā caur Google Merchant Center, kas iepriekš Latvijā nedarbojās. 2020. gada krīze stimulēja ieviest Google iepirkšanās reklāmas, un kopš gada nogales tās ir pieejamas arī Latvijā. No vienas puses – tas ir vēl viens Google Ads platformas papildinājums, no otras – tā ir vēl viena iespēja interneta veikaliem veiksmīgi pozicionēt savus produktus Google meklētājā.
Google Ads kā demokrātisks un pieejams instruments
Google Ads joprojām ir saglabājis pietiekami demokrātisku reklāmas instrumenta tēlu. Tajā joprojām var izvietot reklāmas sākot ar dienas budžetu 1 EUR, Veidot reklāmas ar izplatīšanas rādiusu līdz 1km ap tirdzniecības vietu. Uzstādīšanu var apgūt ikviens uzņēmējs ar saviem spēkiem. Līdz ar to šī platforma ir tik tiešām pieejama dažāda mēroga uzņēmumiem. Tādēļ labprāt iesakām apdomāt šī kanāla izmantošanu, ja tas vēl nav darīts. Savukārt, ja šo reklāmu izmantošana nav bijusi veiksmīga vai arī māc šaubas par to, kādu reklāmu veidu uztādīt Google Ads patfromā, aicinām sazināties ar aģentūras Zīle speciālistiem.