Virsbūve ir automašīnas nesošais elements un tajā pašā laikā visdārgākais elements. Jā, jā, pat dārgāks nekā dzinējs. Automašīnas veiktspēja, kā arī vadītāja un pasažieru drošība uz ceļa ir atkarīga no automašīnas virsbūves stāvokļa. Tāpēc virsbūves remonts ir ārkārtīgī nopietns jautājums.

Kas ir auto virsbūves remonts?

Virsbūves remonts ir virsbūves atjaunošanas process līdz tā nominālajam stāvoklim: tiek izlīdzinātas dažādas deformācijas, metinātas plaisas, virsbūves detaļas tiek attīrītas no rūsas.

Automašīnas virsbūves remonta tehnoloģija ietver visu defektu novēršanu: no pretestības un nelieliem iespiedumiem līdz ģeometrijas atjaunošanai.

Virsbūves remonta veidi

Atkarībā no darba sarežģītības un rakstura ir šādi virsbūves remonta veidi:

  • Abrazīvā pulēšana: sīku skrāpējumu un šķembu noņemšana. Metāla integrālā virsma samazina virsbūves rūsēšanas risku. Pulēšana tiek veikta lakas pārklājuma un metāla augšējā slāņa nopietnu bojājumu gadījumos. Virsma tiek noslīpēta līdz gludam stāvoklim, kas sarežģī sākotnējās korozijas cilmvietu veidošanos.
  • Lāgošana: virsbūves izlīdzināšana. Pareizi izmantojot īpašus iztaisnošanas āmurus, balstus un mehānismus, detaļa pilnībā atgriežas sākotnējā formā. Šim darbam ir nepieciešama specifiska pieredze.
  • Virsbūves ģeometrijas atjaunošana. Vesels darbu kopums, kura mērķis ir atjaunot visus sākotnējos virsbūves parametrus. Parasti lieto pēc negadījumiem ar plašiem virsbūves bojājumiem. Bojātās šasijas daļas tiek izlīdzinātas, un automašīna tiek atgriezta sākotnējā stāvoklī.
  • Vietējais remonts. Ja ir bojāta tikai viena virsbūves daļa, tā tiek atjaunota vai nomainīta.
  • Virsbūves kapitālais remonts. Nepieciešams pēc nopietniem negadījumiem vai izteiktu mašīnas bojājumu gadījumā korozijas dēļ. Virsbūves kapitālais remonts prasa daudz laika, pūļu un profesionalitātes, jo paredz gandrīz visu auto sistēmu demontāžu.

Virsbūves remonta procesā bieži tiek izmantoti metināšanas darbi, jo bojātu daļu dažreiz ir vieglāk nomainīt nekā izlīdzināt. Galu galā, pat ja atjaunot detaļas formu, metāla izturība ievērojami samazināsies. Ņemiet vērā arī to, ka jebkuru virsbūves metāla daļu bojājumi var izraisīt rūsu, tāpēc pirms atkārtotas virsbūves krāsošanas ir obligāti nepieciešama pulēšana.

Jebkurā gadījumā nemēģiniet veikt virsbūves remontu patstāvīgi, ja jums nav atbilstošas ​​pieredzes – tas var maksāt daudz vairāk nekā uzticēšanās profesionāļiem.