Pārņemot jaunu klientu kontus vai konsultējot klientus par Google reklāmām, esam saskārušies ar vairākām kļūdām, kuras atkārtojas reizi no reizes. Šajā rakstā vēlamies izklāstīt šīs kļūdas, lai no tām varat izvairīties. Sekojot mūsu ieteikumiem, varēsiet ietaupīt gan naudu, gan laiku. Tie ir resursi, kas šodien ir vieni no svarīgākajiem. Un tā – kādas tad ir šīs biežākās kļūdas?

1.kļūda. Uzņēmumam nav sava Google konta

Lai cik tas nebūtu dīvaini, joprojām daudziem uzņēmumiem nav sava Google konta. Uz šo vēlamies vērst visu esošo un jo īpaši topošo uzņēmumu uzmanību. Neaizmirstiet savlaicīgi izveidot uzņēmuma Google kontu. Mūsdienu digitālais mārketings nav iedomājams bez Google meklētāja. Lai veiksmīgi pārvaldītu procesus, kas saistīti ar šo platformu, ir nepieciešams Google konts, kurš būs saistīts ar:

  • Google Analytics,
  • Google Ads (Adwords),
  • Google Search Console,
  • Google My Business.

Visus šos kontus apvieno Google konts. Mēs tos regulāri veidojam klientu uzdevumā. Tas, ar ko mēs bieži sastopamies, ir, ka retais no mūsu nozares kolēģiem palīdz šo jautājumu sakārtot pašos pamatos. Noteikti izdariet to, tas jums palīdzēs ietaupīt daudz laika un nepazaudēt svarīgus datus un kontroli pār tiem.

2.kļūda. Trūkst analītikas rīku

Google meklētājs ir ļoti pievilcīga vide, kurā veidot reklāmas, jo, kā zināms, 85% meklējumu notiek tieši Google vidē. Tomēr tas nav vienīgais kanāls. Lai spētu identificēt precīzas plūsmas, nodalīt vienu kanālu no otra, noteikt dažādus reklāmguvumus un veikt citu svarīgu datu ievākšanu, ir nepieciešams kāds anlītikas rīks. Mūsuprāt, pats vērtīgākais un plašākais šajā ziņā ir Google Anlytics. Viena no bieži sastaptajām kļūdām ir tā, ka nav instalēts šis rīks. Tas parasti liek mums aizdomāties par to kolēģu darbības principiem, kuri ir līdz šim apkalpojuši klienta kontus.

3.kļūda. Nav uzstādīti mērķi

Vēl biežāk sastaptā kļūda ir tāda, ka tiek uzstādīts Google Analytics, bet tam nav veikta pilnvērtīga konfigurācija. Adwords, kurš balstīts arī uz mašīnmācīšanās algoritmiem, spēj pietiekami labi uztvert to, ko no viņa vēlas. Tomēr, lai tiktu panākta maksimāla mērķu sasniegšana, šai platformai ir nepieciešams pateikt, kas tad ir vēlamais mērķis. Šos mērķus Adwords aizgūst no Google Analytics. Tieši tādēļ šie mērķi ir jāiestata. Ņemot vērā to, ka šo mērķu iestatīšana prasa zināmas iemaņas un prasmes, tas ir labs tests ikviena kontu apkalpotāja kompetencei.

4.kļūda. Mājaslapa nav pievienota Search Console

Viens no svarīgākajiem kanāliem, kurš ienes būtisku pirkumu un pieteikumu skaitu, ir organiskā plūsma no meklētāja. Par šī kanāla efektivitāti atbild mājaslapas SEO optimizācija. Dažādu apsvērumu dēļ Latvijā joprojām nav patiesas skaidrības par SEO visos tā aspektos. Tā ir arī ļoti plaša tēma, kura neiekļaujas šajā rakstā, bet viena no svarīgākajām kļūdām ir tāda, ka lielākā daļa mārketinga speciālistu un pat mūsu nozares kolēģu neņem vērā to, ka optimizētai mājaslapai ir vieglāk veidot Google reklāmas un, pats svarīgākais, ir iespējams panākt augstāku reklāmu kvalitāti, kas ir reāls līdzekļu taupīšanas jautājums.

5.kļūda. Google budžets plūst caur pakalpojuma sniedzēju

Ļoti bieži saskaramies ar to, ka visu iepriekš minēto kļūdu kopsumma rada situāciju, kurā viss budžets plūst caur pakalpojumu sniedzēju. Ņemiet vērā to, ka, ja viss budžets plūst caur pakalpojumu sniedzēju, jūs kā pakalojuma ņēmējs:

  1. Maksājat PVN, kas nebūtu jāmaksā gadījumā, ja jūs apmaksātu rēķinu tieši Google.
  2. Nevarat kontrolēt reālo naudas izlietojumu starp administrēšanas un Google izmaksām.

Tādēļ viens no pirmajiem ieteikumiem ir pārstrukturēt pašu pakalpojumu saņemšanu, ja līdz šim ir bijis citādāk.

Kopsavilkums

Mūsu aprakstīto piecu kļūdu saraksts noteikti palīdzēs daudziem izvairīties no dažāda veida pārmaksām, nekvalitatīva pakalpojuma saņemšanas un citām problēmām. Ja problēmu sarakstu izlasījāt līdz galam, tad noteikti pamanījāt, ka lielākā daļa no tam saistās ar iepriekšējo. Viena kļūda rada nākamo, līdz pakāpeniski īstenojas visas piecas. Ja konstatējat kādas esamību no minētajām, droši pārbaudiet visas pārējās. Ļoti iespējams, ka atradīsiet vēl kādu. Ceram, ka mūsu saraksts jums bija noderīgs, tādēļ aicinām padalīties ar to savos sociālajos tīklos un aizsūtīt tiem, kam tas varētu būt noderīgs.